Thursday, July 22, 2010

AKU DAN KEHIDUPAN ~~~ :-)

Assalamualaikum semua.

Bersua lagi edisi blog kali ini. Nampaknya sebulan sekali baru leh buat. Sibuk sikit. Sepanjang bulan ni rasanya amat2 sibuk berbanding bulan-bulan yang lepas. Pergi KL ulang alik 2 kali tak sampai seminggu. Minggu ni pergi, minggu depan pergi lagi...

Apa cerita yang aku nak bawa kali ni eh? Rasanya tak banyak idea kat kepala aku sekarang ni tentang apa aku nak tulis kali ni. Yang aku banyak fikir sekarang ialah bagaimana mahu menjadi seorang LEADER GROUP ALEACORP MALAYSIA yang bagus, mantap, bantu ahli2, bukan ahli, dan bagaimana nak ubah kehidupan orang kita. Bab nak ubah persepsi orang kita kepada biz online ni saya rasa paling susah terutamanya kalau jumpa orang yang think -ve tentang biz2 ni.. Memang susah! Tapi, xdelah tahap aku nak kecewa sangat sbb ahli2 group hamba semua nak ubah kehidupan masing2. InsyaAllah, kita akan berjaya kelak. Kalau anda jumpa orang yang think -ve ttg biz, jangan amik serius sangat. Biarkan. Kita dah jalan, dia masih di takuk lama, silakan. Xde sapa nak larang dia kalau dia nak maintain macam tu.. Sile2....

Dan, biarkan kita tersenyum bangga dengan apa yang kita buat (jangan tersenyum SINIS plak, bila berhadapan dengan kawan2 yang sebelum ni kita share, tapi tak ambil peluang, JANGAN!,K!) Sebab, kemungkinan pada masa mereka masih di dalam usaha ke arah pemantapan diri (kurang keyakinan senang cakap).. Yang penting, kita dah jalan, kita dah dapat hasil, pasti mereka akan mengikuti langkah kita nanti. So, apa yang penting? KESABARAN!... Latih diri anda bersifat penyabar.

Andai kata tak berubah juga? Teruskan kehidupan anda macam biasa. Biarkan dia dengan kehidupan dia. Dan, jangan lupa "bersedekah" kepada mereka kelak! Maksud saya, if mereka ada masalah, jangan lupa bantu. Lupakan segala ejek-ejekan sebelum ini yang mengatakan kita tak akan berjaya, kaya raya masuk biz online / offline?. Tapi kita dah buktikan, kan? InsyaAllah. Murah rezeki. Anda adalah apa yang ada fikirnya. Apa yang anda semai, itulah yang akan anda tuai. Bantu-membantu amalan mulia.

But, kalau sape2 yang pernah ada kes macam aku ni, "masa susah kawan lari, masa senang kawan datang" Apa tindakan anda? Aku tak akan lupa persahabatan dengan kawan2 macam ni. Kalian sentiasa kawan aku selamanya... TQ mengajar aku erti sebuah persahabatan.~~~ :-)


Errr... pe lagi eh? hahaha.. no idea!

Jumpa lagi di lain coretan. Maaf kalau ada kekasaran bahasa, Mana tahu ada rakan Facebook atau mana2 yang terasa. Aku hanya manusia yang biasa melakukan kekhilafan. =)

Sekian, Wassalam.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...