Tuesday, September 18, 2012

Perbelanjaan perkahwinan ikut taraf pendidikan...?

Assalamualaikum... Bersua kembali... 

Apa khabar? Sihat semua? Dah lama tak update blog. Last puasa sebelum pulang kampung beraya hari tu. Sebab tu tazkirah ada tergantung 4 hari (rujuk post sebelum ni). Tazkirah 4 terakhir tu ada jer, simpan sebagai draft. Nak update nanti, dah tak kena dengan suasana. Time tu dah kat kg, tambah2 plak internet mmg xde langsung. Eh, ada, tapi sloww.. Sakit hati. Layan raya lagi baguss. Kan Kan Kan?

Sekarang dah masuk 2 Zulkaedah 1433. Alhamdulillah.. Masih berada di dunia nan fana ni mencari rezeki, bekalan untuk di bawa ke akhirat.. Hari ni, tidak lain tak bukan tajuk yang nak kasi gempaq sikit ialah berkenaan hantaran perkahwinan. Hmmm.. Makin meningkat ler.. Ni adalah petikan keratan daripada akhbar tempatan 16 September yang lepas..



Hmmmm... Pendapat anda?

P/S : Kalau dah harga hantaran macam nak jual anak, maka makin ramailah belia-belia kita lewat kahwin sebab perlu mengumpulkan duit. Yang kaya, ibubapa support tu, ok ler. Yang kelas pertengahan, sederhana ni, sampai buat pinjaman untuk kahwin. Islam itu mudah, kahwin itu mudah. Yang menyukarkannya cumalah adat sesetengah manusia. Hmmm..


JOM dengar apa kata Ustaz Azhar Idrus :)


Like if anda menyukainya & SHARE :)

2 comments:

  1. suka dengar penjelasan dari ustaz azhar idrus mengenai Mas Kahwin yang mahal.... boleh rujuk link kat bawah

    Mas Kahwin Mahal

    ReplyDelete
  2. Itu lah :) Hmm, tq awak.. saya nak masukkan video ni kat bawah post blog ni :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...