Tuesday, May 1, 2012

Rakan sekerja aku yang BEST sepanjang ZAMAN!

Alhamdulillah, bersua kembali. Selamat hari PEKERJA buat semua sahabat di Malaysia. Yang kerja hari ni, baguslah. GAJI triple tawww.. 
So, jangan la sedih2 tak cuti. hehe..

Sebelum ni, post aku ulas tentang sahabat masa belajar. Sahabat aku time kerja plak, aku akan citer kemudian! Ni tajuk aku hold dulu. Time aku menaip ni, tiba2 si dia dah mesej kata dah sampai. Kami nak kuar ini hari. Jom ke PWTC lihat pameran buku..See u!



DI EDIT today : 3 Mei 2012.


Aku sambung...

First kerjaya aku bermula dengan Persatuan Orang Pekak Kelantan. Rakan Sekerja aku time tu tak ramai. NGO tersebut hanya mempunyai staff 4 orang jer termasuk aku. Rakan sekerja aku yang best time tu ialah : Kak Seken, Kak Lily dan Kak Mila (fuh, aku sorang jer laki..) Kerja dengan pompuan mmg tak mudah. Ha ha ha..

Kerjaya kedua aku ngan TESCO. Seperti ngan NGO di atas, aku kerja dlm lingkungan orang pompuan (again!). Nama-nama pekerja terbaik time tu bersama aku ialah : Aisya, Ana, Finie, Kak Za, Tirah. Then Zul masuk lewat sikit. Department kami CASHROOM. Namun, rapat gak ngan department Customer Service & Cashiering. Kami satu pengurusan under team FRONT END. Khairul (CS), Abe Liey (cashiering), Rozaki, Shamsul, Kak Aini, Kak Linda. Hmm, memang nostalgia. Now, semua dah bawa masing-masing. Antara nama yang tersebut di atas, hanya Ana, Finie, Abe Liey, Khairul, dan Shamsul jer masih kerja ngan TESCO.

Terkini, aku kerja dengan orang-orang yang Berbahasa Isyarat di Persekutuan Orang Pekak Malaysia! Aiyooo.. Cabaran sikit ler.. Semua transaksi komunikasi pakai sign. hehe.. Team terbaik aku kat NGO ni ialah Unit BIM dengan Zaine Bujal dan Fakhrul Azman. Bukan senang nak kontrol Unit ni. Banyak cabaran. Di sebabkan aku Penyelaras Kursus, aku bertanggungjawab terhadap unit ini. Kami kerjanya tidak mudah. Sesiapa yang berminat untuk belajar Kursus Bahasa Isyarat Malaysia, unit kami la yang paling sibuk uruskan prosedur. Now, KWSP, JKM, Jabatan Belia dan Sukan antara yang memerlukan khidmat kami mengajar staff diorang menguasai BIM. Best ooo.. kenal kawan baru dan merata tempat leh p. Jun ni, team kami ke Labuan!

Itu la kisah sahabat aku time kerja. Tak ramai sangat utk kerjaya skrg ni...

Sekian, TQ. Lain kali aku cerita pasal menda lain plak. Tunggu je la (Kalau rajin..)..

Bye!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...