Monday, January 5, 2015

TUTORIAL : Cara menebus point Tunetalk/ToneExcel untuk tiket wayang PERCUMA!

KINI KEMBALI!

REWARD TEBUS POINT UNTUK TIKET WAYANG KINI KEMBALI LAGI. KALAU DULU 250 UNTUK SATU TIKET, KINI BERUBAH MENJADI 500 UNTUK SATU TIKET. TAK KISAHLAH, JANJI FREE. TELCO LAIN ADA NAK BAGI? TAKDE, KAN? HANYA DI TUNETALK, TONEEXCEL, TONEPLUS!

LAST UPDATE : 24 NOVEMBER 2015

-ADMIN-


Assalamualaikum...

Bersua kembali. Lama saya tak menconteng kat sini. Hari ini di blog kesayangan ini, aku akan kongsikan langkah-langkah untuk menebus point Tunetalk / ToneExcel untuk dapatkan tiket WAYANG PERCUMA. Pengkongsian ini sebenarnya aku telah buat di FB > Aremi Rusli (sila klik nama untuk melihatnya). Kali ini, aku turunkan kat sini tutorialnya supaya senang rakan ToneExcel mencari dan membuat rujukan. Kat sini, insyaAllah, lebih kompleks dan senang faham. 

Sebelum kita mulakan, aku nak ingatkan beberapa perkara ASAS yang penting pasal REDEEM point ini. 

1) Redeem ini hanya sah di pawagam MBO sahaja. TGV, GSC dan lain-lain tidak terima. Ini kerana Tunetalk buat kerjasama dengan MBO sahaja untuk redeem tiket wayang. Sila layari website ini untuk senarai pawagam MBO di seluruh negara : www.mbocinemas.com

2) Satu tiket memerlukan 250 point 500 point. Anda boleh menebus banyak tiket dalam satu masa, tetapi perlu buat satu-satu. CONTOH : Anda nak tebus 6 tiket, jadi anda kena buat transaksi yang sama sebanyak 6 kali. Satu tiket sudah bersamaan RM 15 (Biasa), RM 18 (3D). Kirakan penjimatan anda! :D

3) Setiap REDEEM yang berjaya, mereka hantar KOD BAUCER ke nombor ToneExcel anda. Kalau tebus 6 tiket, 6 KOD BAUCER akan di hantar ke no handphone anda. Anda hanya PERLU tunjukkan KOD ini semasa di kaunter. JANGAN BERATUR! Terus ke line VIP (Online/All Star)! Best, kan?

4) KOD BAUCER tiket kali ini sah sehingga 31 Januari 2016. Selagi anda tak guna, KOD BAUCER tersebut masih boleh digunakan.

Baik, sekarang kita mulakan. 

BAGAIMANAKAH CARANYA UNTUK MENEBUS TIKET INI? 

Bagi melayakkan anda mendapat keistimewaan ini, anda hendaklah menjadi pengguna ToneExcel terlebih dahulu. Dan, untuk point, anda perlu top up sekian-sekian baru dapat jumlah point. Setiap jumlah top up, ada pointnya. Untuk lebih jelas, rujuk jadual top up di bawah ini.



Lagi BEST sekarang, siapa yang top up RM 30, dapat free data 1GB tanpa tolak kredit, dan bila top up RM 50, dapat EXTRA RM 20. Inilah peluang terbaik anda untuk menjadi salah seorang ahli ToneExcel.

Sekarang, aku akan tunjukkan langkah-langkah untuk menebus point.

LANGKAH 1

PERTAMA KALI, anda perlu DAFTAR sebagai pengguna SHOP.TUNETALK. Perlu TAHU, kita ada dua akaun kelak iaitu SELFCARE dan juga SHOP.Tunetalk. Kedua-dua akaun ini berbeza. Jadi, akaun KHAS untuk wayang ni, anda perlu mendaftar di http://shop.tunetalk.com/register.php 

Masukkan maklumat yang mereka perlukan. ID BigShot tak payah masuk pun tak mengapa. Isi yang wajib sahaja yang ada tanda *. Setelah mendaftar, sila LOGIN guna emel dan password yang anda telah create tersebut. 

NASIHAT : Password, lebih elok anda buat SAMA dengan akaun SELFCARE. Senang ingat dan tidak keliru di kemudian hari.

LANGKAH 2


Setelah anda login, sila klik menu REDEMPTION, dan di SHOW ME : anda cari JomENJOY. Klik tu dan menu macam gambar di atas akan terkeluar.Kemudian anda tekan Redeem Now.

LANGKAH 3

Bila anda tekan je Redeem Now di langkah kedua, gambar macam di bawah ini akan keluar. Anda perlu LOGIN semula dengan masukkan NO. IC dan password yang sama. Setelah selesai, anda tekan SUBMIT.






LANGKAH 4

Gambarajah seperti ini akan keluar selepas anda klik SUBMIT.



Anda perlu pilih yang mana point anda yang terkumpul untuk redeeem (Jika ada lebih daripada 1 nombor). Setelah itu, klik Proceed.

LANGKAH 5



INI adalah langkah yang TERAKHIR. 

Selepas anda klik Procced, dia akan bawa ke langkah seterusnya seperti gambar di atas. Detail anda akan terpapar. Nama, Alamat, point, Item Details dll. Anda hanya klik Redeem Now dan KOD BAUCER serta merta masuk ke dalam mesej handphone anda! WOW! *Anda juga akan dapat RESIT selepas anda tekan Redeem Now di website itu serta merta yang memaparkan detail penebusan point anda.

Inilah contoh KOD BAUCER wayang yang kita akan dapat. Hanya tunjukkan ini bila anda berada di kaunter tiket MBO. 



INGAT! Tak payah beratur, terus ke line VIP (Online - All Star)

SELESAI!

Itu sahaja! Sebagai BONUS, aku paparkan senarai rakan-rakan FB yang telah berjaya tebus point untuk dapatkan tiket wayang PERCUMA! - Supaya anda lebih YAKIN. Ini real REWARD. Bukan AUTA! :D Tahniah buat semua yang berjaya REDEEM tiket wayang! Jika anda ada sebarang pertanyaan, jangan segan silu PM / WhatsApp aku di 016-4022129. Atau, Add FB : Aremi Rusli (Sila KLIK nama). :D

Sedia membantu. Sampai bersua lagi, Assalamualaikum!


*Contoh-contoh yang berjaya tebus.




Aku punya. hehe..




















Jumpa lagi!




Klik LIKE if anda menyukainya & SHARE!

3 comments:

  1. Nk redem hp...tlg ajar blh x...roza saidin 01118910235 whatsapp. ..plzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak. Lama ni. Awat tak wassap terus? 0164022129

      Delete
  2. Assalamualaikum tuan, tlg ajar tebus point utk gadjet.. terima kasih tuan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...