Wednesday, January 23, 2013

Motivasi : Jika anda gagal....? Think Positive!!

Assalamualaikum.. Jom bermotivasi..

Kegagalan bukan bermakna saya telah gagal, 
ia bermakna saya belum lagi berjaya.

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa-apa, 
ia bermakna saya telah pelajari banyak perkara.

Kegagalan bukan bermakna saya telah diperbodohkan, 
ia bermakna saya ada ada keyakinan kuat untuk mencuba sesuatu yang baru.

Kegagalan bukan bermakna saya telah diaibkan, 
ia bermakna saya berani meneroka sesuatu yang baru.

Kegagalan bukan bermakna saya tidak dapat apa-apa kejayaan, 
ia bermakna saya perlu lakukan sesuatu dengan cara lain.

Kegagalan bukan bermakna saya martabat saya telah tercemar, 
ia bermakna bahawa saya bukanlah sempurna.

Kegagalan bukan bermakna saya telah membazir hidup saya, 
ia bermakna saya ada alasan untuk memulakan kehidupan baru.

Kegagalan bukan bermakna saya perlu menyerah kalah, 
ia bermakna saya mesti berusaha lebih kuat lagi.

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mungkin akan berjaya, 
ia bermakna saya perlu banyak bersabar.

Orang yang tidak pernah gagal adalah mereka yang tidak pernah berbuat apa-apa..

Baca selanjutnya berkenaan KISAH KEGAGALAN, klik -> YES!

Klik LIKE if anda menyukainya & SHARE :)

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...